Toeristisch imago Hengelo niet om over naar huis te schrijven
Hengelo niet in trek
HENGELO – Het toeristisch imago van Hengelo wordt door inwoners en toeristen gemiddeld beoordeeld met een 5,9. Dit blijkt uit een onderzoek van LAgroup en NBTC-NIPO Research. Zij vergeleken achttien grote steden in Nederland op basis van onder andere: sfeer, cultuur, horeca en winkelen evenementenaanbod. Hengelo eindigt in het klassement op de voorlaatste plaats. Alleen Schiedam heeft volgens de ondervraagden een nog minder aantrekkelijk toeristisch imago en werd beoordeeld met een 5,6. Maastricht eindigde voor de derde keer op rij op de eerste plaats en kreeg een score van 7,5. Bij het onderzoek beoordeelden ongeveer vijfhonderd mensen per stad de sfeer en het toeristische aanbod. De helft hiervan bestond uit toeristen en de andere helft uit inwoners van de stad zelf. Wouter Reinders, directeur van de VVV en Stadspromotie Hengelo, denkt niet dat het aanbod van activiteiten het probleem is maar meer de bekendheid daarvan. „ Onbekend maakt onbemind”, zegt Reinders in een eerste reactie. „ Dat weten we en daar gaan we mee aan het werk.” Naast een betere promotie van activiteiten moet ook de kwaliteit omhoog. „Vaak hoor je bij een evenement ‘het is leuk, maar...’, dat moet veranderen.” Reinders wil toe naar een situatie waarin Hengelo net zo populair is bij toeristen als bijvoorbeeld Enschede. „Wanneer toeristen vragen welke steden in Twente leuk zijn om te bezoeken, horen ze vaak Enschede of Delden. Hengelo moet daar ook bij komen.”
donderdag 2 september 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten