donderdag 2 september 2010

Toeristisch imago Hengelo niet om over naar huis te schrijven

Toeristisch imago Hengelo niet om over naar huis te schrijven

Hengelo niet in trek

HENGELO – Het toeristisch imago van Hengelo wordt door inwoners en toeristen gemiddeld beoordeeld met een 5,9. Dit blijkt uit een on­derzoek van LAgroup en NBTC-NIPO Research. Zij vergele­ken achttien grote steden in Neder­land op basis van onder andere: sfeer, cultuur, horeca en winkel­en evenementenaanbod. Hengelo eindigt in het klassement op de voorlaatste plaats. Alleen Schie­dam heeft volgens de ondervraag­den een nog minder aantrekkelijk toeristisch imago en werd beoor­deeld met een 5,6. Maastricht ein­digde voor de derde keer op rij op de eerste plaats en kreeg een score van 7,5. Bij het onderzoek beoor­deelden ongeveer vijfhonderd men­sen per stad de sfeer en het toeris­tische aanbod. De helft hiervan be­stond uit toeristen en de andere helft uit inwoners van de stad zelf. Wouter Reinders, directeur van de VVV en Stadspromotie Hengelo, denkt niet dat het aanbod van acti­viteiten het probleem is maar meer de bekendheid daarvan. „ On­bekend maakt onbemind”, zegt Reinders in een eerste reactie. „ Dat weten we en daar gaan we mee aan het werk.” Naast een betere promotie van activiteiten moet ook de kwaliteit omhoog. „Vaak hoor je bij een evenement ‘het is leuk, maar...’, dat moet verande­ren.” Reinders wil toe naar een si­tuatie waarin Hengelo net zo popu­lair is bij toeristen als bijvoorbeeld Enschede. „Wanneer toeristen vra­gen welke steden in Twente leuk zijn om te bezoeken, horen ze vaak Enschede of Delden. Hengelo moet daar ook bij komen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten